خط ۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

خراسان رضوی در شرایط حاد | موج سوم کرونا فقط با همراهی مردم سپری می‌شود

  • کد خبر: ۴۸۶۳۱
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
خراسان رضوی در شرایط حاد | موج سوم کرونا فقط با همراهی مردم سپری می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خراسان طبق آمارهای شیوع کرونا این روزها شرایطی حاد را سپری می‌کند.

همتی| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره وضعیت حاد خراسان و مشهد در شیوع کرونا اظهار کرد: آمار بستری‌ها طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هفته گذشته ۲۰درصد افزایش یافته است، یعنی حدود ۲۰۰نفر.


وی گفت: در موج سوم و در هفته پیش رو اگر مردم رعایت نکنند، در شرایط بدبینانه این آمار به ۵۰۰۰هزار نفر هم خواهد رسید که باتوجه‌به اینکه بیمارستان‌های ما برای این تعداد ظرفیت ندارد، شرایط بدی را سپری خواهیم کرد.


وی ادامه داد: موج سوم شیوع کرونا فقط با همراهی مردم سپری می‌شود.

به گفته وی، اگر مردم رعایت نکنند این شرایط می‌تواند به یک فاجعه جدی بیانجامد.تعطیلی حمل‌ونقل بدون تعطیلی سایر بخش‌ها مشکلی را حل نمی‌کند. همچنین برای تعطیلی همه بخش‌ها هم ظرفیت حمایتی در کشور وجود ندارد. با یک شرایط پارادوکسی مواجه هستیم که جز همراهی مردم راهی نداریم.

 

آموزش متفاوت دانش آموزان امسال به دلیل کرونا

شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد  در نطق پیش از دستورش نیز با اشاره به سالروز ۱۳آبان‌ماه، روز دانش‌آموز، گفت: دانش‌آموزان امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش متفاوتی را تجربه کردند.


به گفته وی، مشهد اکنون ۶۵۰ هزار دانش‌آموز دارد، اما دانش‌آموزانی هستند که به‌دلیل دسترسی‌نداشتن به امکانات آموزشی دیجیتال، از آموزش محروم شدند. در همین شهر مشهد ۲ تا ۳درصد دانش‌آموزان به هیچ نوع وسیله آموزشی دسترسی ندارند. در کنار آن ۱۵ تا ۲۰درصد به گوشی هوشمند و و تبلت دسترسی ندارند، یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر آموزششان زیر سؤال رفته است. باید فکری به حال آن‌ها کرد و دانش‌آموزان که آینده مملکت ما هستند را دریافت.


وی گفت: در آستانه ۱۳آبان‌ماه امسال، سال متفاوتی را تجربه می‌کنیم که شیوع کرونا در برگزاری تجمعات تأثیر گذاشته است، بنابراین از متولیان کشور تقاضا می‌کنیم از برگزاری تجمعات جلوگیری کنند. باتوجه‌به اینکه قرار بر این شده است در صحن رضوی تجمع شود، از متولیان درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامت جامعه از این تجمع جلوگیری شود یا با تجمع حداقلی و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها برگزار شود.

 

پیام های پیگیری شده مردم مشهد

امیر اقتناعی، مشاور شهردار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد، در صدویازدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد در گزارشی از عملکرد ۱۳۷ مشهد گفت: پیام‌های قابل پیگیری ثبت‌شده در ۷ ماه سال گذشته ۱۰۱هزار پیام بوده است که در ۷ ماه امسال به ۱۲۵ هزار پیام رسیده و ۷۵هزار و ۴۴۵ مشکل ریزودرشت شهری با پیگیری ۱۳۷ حل شده است.


وی ادامه داد: همچنین ۹۳ درصد درخواست‌های شهروندان در ۷۲ ساعت اول پاسخ داده شده است که ۸۱ درصد پیام‌های قابل پیگیری مربوط به مناطق بوده است. از حدود ۱۸۳ هزار پیامی که اقناع‌سازی شده است، رتبه اول بیشترین تماس‌ها درباره اطلاع‌رسانی زیرمجموعه‌های شهرداری و دومین رتبه برای حضور مسئولان در ۱۳۷ بوده است.


اقتناعی تصریح کرد: سازمان فرهنگی بیشترین درخواست‌ها را داشته که بیشترشان به جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار مربوط بوده است.

 

 بزرگراهی در مشهد به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد

طرح دو فوریتی نامگذاری یک بزرگراه به نام پیامبر اعظم (ص)در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصویب شد.


شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به تغییر نام بزرگراه حدفاصل میدان قائم تا سه راه فردوسی(شاهنامه) به نام بزرگراه پیامبر اعظم (ص) اقدام کند.

 

اعضای شورا نظرهای موافق و مخالف خود را درباره طرح دوفوریتی ایجاد بوم‌پارک در حاشیه کشف‌رود اعلام کردند که دوفوریت آن تصویب نشد، اما طرح یک‌فوریتی باتوجه‌به اهمیت موضوع با ۹ رأی موافق تصویب شد.


همچنین، اصلاح ماده یک مصوبه شماره ۱۰۳۵۱/۹۹/۵/ش مورخ ۰۲/۰۷/۹۹ و الحاق یک تبصره به آن با قید دوفوریت تصویب شد که بر این اساس موضوع توسعه استفاده از موتورسيكلت‌های برقی و بهای خدمات صدور پروانه فعاليت موتورسيكلت‌ها به شرح ذیل اصلاح و یک تبصره به آن الحاق شد:


ماده یک: اصلاحی- عبارت حداكثر ۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال در متن ماده یک به حداكثر ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال اصلاح شد. به شهرداری مشهد اجازه داده شد در صورت افزایش قیمت موتورسیکلت برقی، سقف تسهیلات بانکی را سالانه به میزان حداکثر ۲۰ درصد افزایش دهد.

 

تصویب لایحه اجازه فعالیت واحدهای سیار فروش مواد غذایی (کارفودها)

به شهرداری مشهد اجازه داده شد مجوز استقرار و فعاليت واحدهای سيار فروش مواد غذايی دارای صلاحيت و مجوز بهداشتی و ترافیکی، در مکان‌های تجمعی از قبيل پارک‌ها، مكان‌های ورزشی و تفريحی، حاشيه مجتمع‌های تجاری و در محل‌هايی با تردد زیاد عابران پياده، با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی صادر شود.

 

همچنین مقرر شد در طراحی واحدهای سیار فروش مواد غذایی، نمادسازی‌های هویتی، با در نظر گرفتن جانمایی مناسب که تداخلی با واحدهای صنفی در محل نداشته باشد، در نظر گرفته شود.

 

تصویب، اجرا و تكميل پارک ملی چهل‌بازه

در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد به شهرداري اجازه داده ‌شد، (حد فاصل بخش اجرا شده تا بلوار ستاری به مساحت تقریبی ۳۸ هکتار)، نسبت به انعقاد قرارداد به مبلغ ۱.۱۵۰.۶۰۱.۴۹۲.۱۱۳ ريال به صورت ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد غير نقد با بنياد مسكن انقلاب اسلامي اقدام نمايد.

 

همچنین به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می شود، به منظور اجرای فاز دوم پروژه رود پارک چهل‌بازه (حدفاصل پل پرتوی تا پل نمایشگاه به مساحت تقریبی ۴۲ هکتار)، پس از تهیه نقشه های اجرایی، مطابق شرایط این مصوبه و با رعایت قوانین مربوطه، نسبت به واگذاری پروژه به پیمانکاران ذیصلاح اقدام نماید.

 

تصویب لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام‌شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوص اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۹

 

به شهرداري مشهد اجازه داده شد به‌منظور جبران و تأمين هزينه‌هاي بهره‎برداري از ناوگان بخش خصوصي براي ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و زائران و ايجاد انگيزه در سرمايه‎گذاران بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومي، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهاي تمام‌شده ارایه خدمات هر خط و بهاي كرايه مصوب دريافتي از مسافران و همچنین جبران هزینه‌های ناشی از تعطیلی شرکت‌ها در زمان شیوع کرونا به بخش خصوصي اتوبوسراني، از ابتداي سال ۱۳۹۹، با رعایت تبصره‌‌‌ها  اقدام نمايد.

 

تصویب لایحه ساماندهي و بازآفريني محله ۲۲ بهمن

در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در راستاي بهسازي و ساماندهي محله كوي ۲۲ بهمن (با اولويت شهرك شهيد بهشتي) و با استفاده از سرمايه اجتماعي و مشاركت جمعي شهروندان، در ارتقاي كيفيت محيطي و سكونت و ايجاد حس نشاط و تعلق مردم به اين محله، نسبت به شناسايي، طراحي و اجراي پروژه‌هاي عمراني، اجتماعي، خدماتي و مشاركتي، حداكثر تا مبلغ یکصد و پنجاه ميليارد ريال درفضاهای عمومی از سوی شهرداری اقدامات لازم انجام شود.


همچنین تصویب طرح مشوق‌های حوزه کتاب از دیگر مصوبات صد و یازدهمین جلسات علنی شورای اسلامی شهر مشهد بود که در این راستا شهرداری مشهد مکلف است، به‌منظور ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از راه‌اندازی و گسترش پاتوق‌ها و رویدادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی و نیز حمایت از ناشرین و مولفین، مراکز پخش کتاب و کتابفروشان به استثناء کتب درسی و کمک درسی، رأساً یا با جلب همکاری و همیاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط، نسبت به عملیاتی‌نمودن بندها و تبصره‌های مربوطه اقدام نماید.

 

تقدیر از دکتر رضا فريد حسيني، دانشمند برگزيده کشور در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

 

دکتر رضا فريد حسيني، استاد دانشگاه علوم پزشکي مشهد، عضو هيئت مديره بيمارستان رضوي می‌باشد که از سوی فرهنگستان علوم پزشکي به عنوان دانشمند برگزيده کشور جهت دريافت نشان درجه اول دانش، انتخاب شده است.
 

رئیس شورای شهر مشهد:  تعطیلی حمل‌ونقل عمومی به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند

همچنین در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از سیدمحمد عماد هاشمی، رئیس نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور در آستانه فرارسیدن ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز تقدیر شد.

رئیس شورای شهر مشهد:  تعطیلی حمل‌ونقل عمومی به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->